Norden vs. Norden

Som jag lovade så kommer mina åsikter om alla bidragen.



Myrtery - Rock e sunt (Norge)
Min åsikt: Jag tycker att dom var jättebra musiker och spelade väldigt bra. Däremot gillade jag inte riktigt själva texten (kan bero på att jag inte fattar norska x)) och verserna tykte jag var lite lama men helt okej låt.


Jorgen - Din egen vei (Norge)
Min åsikt: Jag tycker det är en jättefin låt. Bra text och röst. Känslosamt och vackert. Fattar ju inte all text men jag tycker låten var bra ! Bidraget kom på delad 3:e plats


Amanda - Jag vill leva (Finland)
Min åsikt: Hennes röst var lite skakig men ändå helt okej. Låten var speciellt i refrängen riktigt medryckande men jag måste säga att den inte riktigt faller mig i smaken. Bidraget kom på delad 3:e plats


The black white boys - Kommer du ihåg mig (Finland)
Min åsikt: Tyvärr måste jag säga att jag inte alls gillade den här. Tyckte delvis han sjöng helt ok men inte i största del. Refrängen var ju helt ok men jag tyckte inte om detta, tyvärr.


Engledrys - Familien er min bedste ven (Danmark)
Min åsikt: Man kan ju inte bara älska det. Sp inte om man ser framträdandet. De tre små tjejerna var ju bara allt för söta. Bra budskap och.. ja det var helt enkelt bara för gulligt !


PelleB - Kun min (Danmark)
Min åsikt: Detta var verkligen min favorit (om man inte räknar med sverige såklart ;)) tyckte den var annorlunda än alla andra och själva framförandet var jättecoolt eftersom att dom även är dansare så jag kommer lägga in en video på det senare ;) Äver fast jag inte fattar nånting av texten så älsar jag detta ! Bidraget kom 2a


Ulrik - En vanlig dag (Sverige)
Min åsikt: Min favorit, sverige såklart ! Som jag skrev tidigare så älskar jag budskapet och hans röst är ju bara för cool. Killar som kan sjunga är ju inte helt fel. Hans stil är så skön och hela han är bara grymt cool ! Bidraget vann såklart !


Rebecca - Skaffa en annan tjej (Sverige)
Min åsikt: Tycker hon har jättebra röst. Jag gillar att låten är lite rockig. Gillar sp refrängen. Och allt var så proffsigt gjort för att vara gjort av en 11 åring. Jag tycker hon är jätteduktig på scenen och.. ja bra !


Detta är ju såklart bara mina åsikter. Smaken är ju som baken, delad. Alla måste få tycka som dom vill så kommentera gärna vad ni tyckte om låtarna :)
btw. så gissade jag hyffsat bra när jag gissade topp 4. Jag trodde Ulrik skulle vinna (rätt!) och att PelleB tvåa (rätt) men sen tog det stopp för mig. Men jag gissade oxå att Jorgen skulle knipa någon av platserna (rätt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0